måndag 19 september 2011

Vila & vänta

"Rätt in i kaklet" - så brukar det heta när vi säljare ska plocka in de sista slantarna i vår budget. Ingen broms utan istället full fart framåt även om man ser en stenhård vägg närma sig. Så där är inte sunt att tänka när det handlar om privatlivet, det har jag fått lära mig de senaste åren. Nu lyssnar jag mer på min kropp för den är rätt så bra på att tala om vad den behöver för att fungera, om man bara vågar lyssna... De sista veckornas onda sammandragningar, sus i kropp och huvud sa detsamma som läkaren; vila! Så nu är det sängläge och att samla krafter som gäller de sista veckorna. Det är extremt ovant att lägga sig mitt på dagen och faktiskt sova men oj oj va skönt och behövligt det är!


De krafter som "blir över" tänker jag lägga på barnen, få lite egentid med dom för sen vet man ju aldrig hur vardagen kommer att bli. Idag blev det en playdejt med Malin & Ida, på Bushuset för Gustav, Axels moppe skruvas på för att den ska kunna ge honom den frihet han nog så väl behöver, med Alva tänkte jag ha en tjejkväll med lite sköna ansiktsmasker och August önskar nog mest att få dra iväg på fyrhjulingen för en fisketur. Och så hoppas jag att vi alla sex kommer iväg på bio för att se Bilar 2 i 3D. Enligt beräkningarna har jag ca 3 veckor på mig till detta men den som lever får se... Sista kontrollen på Östra visade en välmående och mycket energisk bäbis på 2,9 kg och huvudet i rätt riktning, så är det bara att vänta och se vad som händer denna gång...!



Cirkuspremiär för Gustav
Crossarna i stålburen var bäst!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar