tisdag 31 januari 2012

Talangfull eller bara hårt arbete?

Jag är som bekant en rastlös själ med ett huvud fullt av tankar och idéer. Den senaste tiden har jag efter nattamningen haft svårt att somna om utan har istället börjat fundera på vad jag vill och kan göra med min vakna tid, både dagen efter men också om 10 år. Det är ju ett rätt så långt tidsspann så de vakna små stunderna tenderar att bli lite för långa... Jag vill så mycket, men vad ska det vara och vad kan jag? Vad är mina talanger, vad kan jag utveckla och vad behöver jag arbeta hårt hårt hårt för att uppnå? När det gäller den rena fritiden så vill jag absolut gå en fotokurs, lära mig mer om att efterbehandla bilderna och skapa egen konst. Jag skulle också vilja våga mig in i handarbetsvärlden, men inte bara med att sticka enkla mössor eller sy kuddfodral och babypåslakan utan sticka tröjor och sy kläder. Så vid måndagens biblioteksbesök köpte jag tre Burda-tidningar där mönster ingick. Men jag såg till att det var mönster på barnkläder som var märkta med "idealiska för nybörjare" :) Så kanske kan Ellen få en klänning eller kjol Made by Mum till sommaren, man ska ju ha mål!

Ellen i mössa Made by Mum
Man ska ju börja nånstans ;)

Klarar jag detta tro?

Sen är det ju mina mål i arbetslivet som ska sättas, vad ska jag bli när jag blir stor? Återigen; vilka är mina talanger och vad är jag beredd att jobba extra hårt för att uppnå? Det tål sannerligen att tänkas på men en karriärcoach kanske kan bringa klarhet i allt. Det får bli ett mål i sig att fundera över och ta tag i under våren/sommaren.

Men först ska jag väl fokusera på min viktigaste uppgift just nu; att vara mamma till Ellen och storasyskonen Gustav, Axel, Alva och August. För att vara mamma krävs en hel del av både talang och en jäkla massa hårt arbete!

Lön för mödan - en värmande puss i snön

Extramoster Jennie var en superduperbra lekkompis
i pulkabacken idag

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar