torsdag 1 mars 2012

En gång är ingen gång...

... men två dagar i rad är början på en god vana :) Jag pratar om konsten att tagga ner, koppla av, chilla, ta det med ro och MÅ BRA!
Kaffe & sol gör mig avslappnad och lycklig!
Huvudvärken som gick in på sin andra vecka börjar idag avta i styrka och en känsla av välbefinnande börjar infinna sig. Allt tack vare att jag ändrat inställning till hur vardagslivet ska vara, kanske inte fylla dagarna med måsten som tvätt och andra "viktiga" hushållssysslor utan påminna mig om varför jag är hemma; för att vara med mina barn! Det är ju lyxigt värre att få hänga med sina små och jag märker att ju bättre mamma mår desto gladare är barnen och konflikterna blir färre.

Blixtenbrillorna är på!

Ellen är vaken! En liten stund... :)

Sandlådan och alla bilarna har kommit fram under snön

Små saker som att ta mellanmålet utomhus i vårsolen, spela innebandy på altanen eller bada tillsammans på kvällen kan göra sån stor skillnad. Och jag har även märkt att en glad mamma ger en glad pappa och attans så mycket mysigare kvällar i soffan...

Bryt ihop och kom igen är ett råd man får höra emellanåt och en omstart är precis vad jag tar denna sköna förvår. För jag tror att den värmande vårsolen underlättar när jag ska bestämma mig för att njuta mer av stunden. Ut ur mörka vinterdvalan och välkommen till den lättjefulla våren! "Nu känner jag livet i mig!" som Birk i Ronja Rövardotter sa :)
.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar