fredag 25 februari 2011

Heliga härliga helg

Under gårdagskvällen kollades det på hästar, gigantiska hinder förklädda till vackra blomsteruppsättningar, tusen och åter tusen "måste-ha-prylar" för hästtokiga småtjejer, men mest var det systerprat. Vi avhandlade jobbstress, familjepussel, gamla minnen och en del fnissande.


Vi bestämde oss för två saker; i sommar ska vi rida islandshäst samt att voltige iklädd vit tight paljettdress är inte något för oss... Men vi var djupt imponerade av de små tjejernas spänst och våghalsighet. Fast det är klart att dom kunde hoppa så lätt för "dom väger ju ingenting". Ursäkterna haglade... :-)








Innan jag mötte upp Anna för kvällens föreställningar så gick jag en sväng på stan för att handla garn. Alva ska inför fjällresan få ett par svarta långa torgvantar för att värma den lilla glipan som hon påstår finns mellan ärmen på jackan och handskarna... Det blev även några till nystan för att sticka en vårmössa till Gustav; mossgrönt och petrol för att matcha den nya vårjackan i militärstyle.


Som av en händelse fick jag även köpt ett par skinnhandskar! Hela vintern har gått utan att jag har fått tummen ur och hittat ett par som jag trivts med. Nu är snart våren är men jag brukar ju ha handskar till maj så dessa kommer nog att inte att hamna glömda i lådan.

Trevlig helg på er alla! Min helg kommer att bestå av förberedelser inför Branäsresan; handla och laga mat samt baka pizzabullar, bröd och After Eightmuffins. Sen spelar Augusts Härryda HK match på lördag så det blir till att skrika sig hes i sporthallen :-) Men först är det fredagsmys med tacos som gäller "och godiiis och chiiips" som Gustav säger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar