måndag 28 februari 2011

Långsiktigt tänkande, flexibilitet och kreativt tänkande

Det låter nästan som rader ur en platsannons och då hade jag baske mig anställt Ola och mig på studs! Helgen var uppbokad och upptaget så till den milda grad att jag till och med utförde "uppdrag" till söndagens TV-kväll. Ja kanske inget betungande i den bemärkelsen då det handlade om att sticka vantar till Alva men de måste ju vara klara till senast onsdag kväll. En stund till i soffan ikväll så är det saken klar. Måste säga att jag blir rätt så nöjd med mitt egna enkla mönster. Skulle väl ha valt att sticka på rundstickor och maskat av för tummen (eller kanske till och med stickat en tumme) men det är överkurs och får läras in framöver.

August hade sitt 10-årskalas på bowlingen i Mölnlycke och det var det "bästa kalaset någonsin!" så allt trixande med sjuka barn som fick hans mamma Mia att stanna hemma och att ordna barnvakt till Gustav var värt mödan :-) 11 glada killar slog i varannan strike och varannan i rännan men humöret var på topp i två timmar.

August väntar på sin tur. Han kom 3:a av 11 killar.

Sedan har helgens fokus varit på den kommande skidresan till Branäs. Vi har tvättat och packat kläder, handlat och lagat mat. Första degen till pizzabullar sattes 8.30 lördag morgon, sen följdes det av After Eightmuffins och frallor. Sista kastrullen med världens största laddning köttfärssås stängdes av söndag kväl kl. 23.00. Pust... men OJ va skönt att kanske få en "ledig" kväll i soffan med maken ikväll.


Vendela och Alva bakar och fick slicka skålen som tack!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar