torsdag 24 november 2011

Nära men ändå så långt bort

En månad kvar till jul men inte en snöflinga eller minusgrad i sikte. Förberedelserna däremot är i full gång och har varit sen i juli... Ja jag vet att det låter hysteriskt men ramlar man på en bra julklapp så måste man ju köpa den även om det är mitt i sommaren. Så efter besök på Göksäter och Gekås har jag en stor kasse full med bra klappar, det är liksom baksidan av tidig shopping... När jag talade om detta för Ola trodde jag att det skulle bli idel glada miner "va bra älskling att du är så förberedd och har fixat så mycket shopping, så slipper jag som ju är man och inte gillar att gå i affärer!" Men tji fick jag... Han blev besviken över att inte få vara med och bestämma/handla så på söndag har vi planerat in en hel dags julshopping, på Frölunda torg. Det svåra är dock inte att handla utan att komma på VAD som ska handlas till de tre stora barnen. Ett TV-spel, en dator och nya mobiler står på önskelistan och det känns i dagsläget som lite väl dyra klappar då vi åker till Branäs på sportlovet. Vad köper man till barn som har allt...?!


<><> <><> <><>
Årets dagiskort
julklapp till farmor, farfar, mormor och morfar


Annars flyter dagarna på i ett rätt så behagligt tempo, jag försöker att ha god tid med båda de små barnen på dagarna och sen lite mer fokus på de stora på kvällarna. Måndagar och fredagar är Gustav hemma från dagis och det får bli blandat med aktiviteter då. I måndags var vi på Universeum med Linda, Carl & Jonathan, Jenny, Stina & Olle, Hanna, Julius & Felix. Det var en glad barnaskara som klättrade på repbron, försökte skrämma fiskar, flirtade med apor, körde polisbil och rasade av sig i det underbara leklandet. Mammorna var dock tröttare men glada över att få träffas och hänga lite. Nästa gång tar vi med lunch och kanske hinner med en kaffe när barnen leker.
<><> <><> <><>
Alla barnen samlade. I ungefär 5 sekunder...

<><> <><> <><>
Underbar mammafika med Hanna och hennes Greta
på NK Espresso House
Ny dejt är planerad till 6 december!


Nu faller mörkret över byn men i ett svagt ögonblick lovade jag Gustav att gå till lekplatsen och det tjatas det om nu så det är väl bara att klä på oss alla och ta en sväng ut i det kladdiga grå höstmörkret... Sen blir det en mini-middag med bara kidsen då Ola är på Asia SPA i Varberg med jobbet och gottar sig. Imorgon är det hemmadag med lussekattsbak och sen tjejkväll hos kollegan Marina med mat, vin och filmen Bridesmaides. Känns som ett bra upplägg för första gången borta från Ellen. Ska se att hon tar flaskan ikväll bara...


<><> <><> <><>
Glad och nöjd Ellen 7 veckor gammal,
fick idag en OK-stämpel av BVC-läkaren

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar