måndag 17 oktober 2011

Vanlig vardag

De tio pappadagarna är över, Ola går tillbaka till jobbet och det är inte utan att jag har lite ångest... Inte så mycket för att bli lämnad ensam med Ellan (storebror Gustav är på dagis) utan mer för att det har varit så himla mysigt och lyxigt att vara hemma tillsammans med min make. Vi har haft lugna mornar med frukost tillsammans, fått uträttat en del ärenden, softat i soffan mitt på dagen och haft sena TV-kvällar där båda har varit vakna. Detta är saker som ytterst sällan händer i våra liv nu för tiden och dessa små stunder är perfekta energiboostar.

Far & dotter
Det skrivs i glossiga magasin om vardagslyx och att sätta guldkant på tillvaron med SPA-behandlingar, en god choklad eller ett glas rött en onsdagskväll. Jag sätter dock numera ett högt värde på mer vardagliga saker som att vara sams med 3-åringen en hel kväll, ett smilgropsleende av lilla Ellen, få sova fem timmar innan ett litet grymtande påminner om att jag är en ammande mamma, en varm öm kram med tillhörande kyss från mannen eller att bonusdottern Alva har ett förtroligt samtal med mig och tröstäter min äpplepaj när hon känner sig hängig.
Älskade storebror!

Beundrande storasyskon

Just nu är i alla fall guldkanten i våra liv Ellen! Hon är en ljuvlig liten varelse som mest sover och äter, det är faktiskt knappt så att vi vet hur hennes skrik låter, det är mer ett gnyende. De senaste dagarna har hon börjat ha lite vakenperioder så att vi har fått se hennes ögon och följa hennes upptäckt av världen, färger, former och ljud. Vi får väl se när denna smekmånaden är över...

Ellen endast 2 dagar gammal

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar