måndag 24 oktober 2011

"Det var ingen vanlig dag" och dagarna därefter

Nu för tiden kommer födelsedagarna fortare än man önskar, och hinner räkna... Min födelsedag i år var i alla fall en deadline som jag hade satt upp; jag var fast besluten att ha fött vårt barn då och det gick ju galant :-) Så födelsedagen blev faktiskt MIN dag! Morgonen var som vanligt lite stressig med fyra barn som skulle iväg till skola och dagis men sen tog jag Ellen ut i det vackra vädret på en skön promenad följt av lite piffande av den blivande 34-åringen, gott att få mer än 5 minuter i badrummet. När familjen kom hem bjöds det på Bookmakertoast, lite rödvin och en rosa prinsesstårta, vackra röda rosor, en cool dressingflaska och en dag på Hagabadet! Så nu ser jag fram emot att få ett SPA-bad och en lyxlunch med maken någon gång i vår.

Mysmiddag för födelsedagsbarnet
Puss älskade dotter

Sen försvann helgen i ett nafs men fylldes som tur var av idel roliga saker. I lördags fick Gustav svettas och leka av sig ordentligt på dagiskompisen Max 4-årskalas på Bushuset. Men han lär få vänta på att få ett eget kalas där för j oj oj vad Max föräldrar fick bekänna färg med tio hysteriskt glada 3-5-åringar, puh...!

Gustav & Linnéa är redo för bus

Sen fikade vi på Le Pain med fina Camilla och hennes underbara Lily 2 månader, hitkomna från Malmö. Det blev terapiprat a la förlossning, hur barn förändrar ens liv och hur kroppen mår såhär efteråt... Skönt och härligt på alla sätt och vis, hoppas vi får möjlighet att göra det snart igen.

Camilla & Lily

Camilla ritar på beställning från Gustav en kryssningsbåt

Lördagskvällen tillbringades i soffan med de stora barnen + kusin Julia, godis, ostbågar, chips och dip samt en ständigt pågående diskussion om vad som skulle ses på TV; fotboll, trollerikonster, tecknat eller roliga videor från USA. Tjejerna tröttnade först och övergav oss för att hänga vid datorn och sen somnade August som vanligt på soffan (utmattad efter dagens fotbollscup).

I söndags drog min familj iväg till Landvetter för invigningen av den nya konstgräsplanen och jag snodde ihop en brunch till mina älskade vänner. Så vi satt i flera sköna timmar och mumsade på scones med plommonmarmelad, fruktsallad, pannkakor med sylt och grädde, jordgubbssmoothie, juice, the, kaffe och chokladscones. Det är alltid lika underbart att hänga med gamla tjejgänget, prata minnen men också vad som händer i vår liv just nu, det ger liksom ett perspektiv på saker och ting.
Love you girls!

Jossan, Ellan, Linda & Sandy uppvaktade Ellan och mig med fina paket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar