torsdag 7 juli 2011

Njutbart

En dag kvar till semestern och på lördag vankas det grillkväll med hela gamla tjejgänget med familjer! Det lär bli fler barn än vuxna... Värdinnan Josefine står för alla tillbehör och det grillade inhandlades idag på underbara Saluhallen; ost- och baconkorvar. Sen slank det ner tre olika ostar också som ska avnjutas med hemmagjord plommonmarmelad på fredag kväll, för att fira min semester!



Saluhallen har blivit lite av ett tillhåll för maken och mig. Vi träffas gärna där på en lunch och passar samtidigt på att köpa med ost lite god mat som lagrade ostar från Ost-Anders, fina korvar och pålägg från S-O Larsson, smarriga oliver och nötter från "turken" (fast han är nog grek...), ett mustigt lantbröd från bageriet och kanske några mörka praliner från systrarna Kanolds. Att ses bara vi två över en lunch och samtidigt få med oss ett par påsar njutning hem, det är vardagslyx och det snålar vi inte på.
Efter en titt på Systembolagets alkoholfria hylla så blev det en påse med gott därifrån också. Har hittat några cider som är allt annat än sötsliskiga och ett mousserande vin med fläder och päron som killen i kassan rekommenderade starkt. Det alkoholfria vinet Free låter jag gladeligen stå kvar i hyllan, bara för att man inte kan dricka alkohol betyder det inte att man vill dricka söt saft!


Läskande blodapelsin

Morgondagens sista arbetspass ska krönas med en lite lyxigare lunch på Ritz, tillsammans med de kollegor som fortfarande sliter på kontoret. Vi hoppas på sol så att vi kan sitta ute, länge...!



Den tjocka magen har börjat ge sig tillkänna på allvar och sådär hemskt mycket mat får inte plats, även om jag är sugen - "magen blir fortare mätt än ögat". Ryggen värker en del så det är svårt att hitta en bekväm sittställning på jobbstolen. Jag pendlar mellan att stå, sitta på kollegans ergonomiska stol och halvligga på bordet. Hemma i soffan och sängen bullar jag upp med ett gäng kuddar som stöd och det är faktiskt helt ok. Så det där med att ligga på mage, nja det är definitivt inte njutbart längre... Han/hon därinne sparkar demonstrativt när jag går för fort, böjer mig lite för mycket eller trycker magen mot skrivbordet. Precis som storebror Gustav betedde sig... :-) Så ett par veckor i diverse lata ställningar; solstol, säng, soffa och i vattnet ser jag verkligen fram emot nu. En hängmatta hade jag kunnat gå över lik för men vi har inga träd att sätta fast den i men däremot fyra barn som hade ockuperat den eller använt den som gunga, så jag får drömma vidare.


Åh va jag hade velat ha...!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar