fredag 8 juli 2011

Semester, sommarlov och SOL!

Några sista skälvande timmar på jobbet, sen väntar fyra magiska veckor av ledighet! Med en trött kropp så känns det väldigt välkommet just nu. Hur paradoxalt det än låter så ska jag verkligen anstränga mig för att koppla av denna sommaren. Nåt ska jag ha lärt mig sen sista graviditeten; att ta vara på tiden, njuta och vila så mycket det går. Det är inte massor av aktiviteter inplanerade så nog ska det finnas tid till att bara vara.


Med den här lurifaxen hemma i fem veckor
kan vad som helst hända...

Nästa vecka är jag hemma själv med alla barnen och jag tänkte ta med dom till Bärby självplock för att få lite jordgubbar till sommarens drinkar och höstens sylt. Sen kommer Linda och Mathias på grillkväll och övernattning, det ska bjudas på egengjorda hamburgare, eget hamburgerbröd, en massa goa såser och läskande drinkar. Veckan avslutas med teater i Gunneboskogen, där det blir föreställningen Svingelskogen och picknick därtill. Familjen Hansson har rekommenderat detta och tar med oss i år. Ska bli spännande att se vad barnen tycker, tydligen har barn gett teatern bättre betyg än de vuxna men jag kan gott tänka mig att njuta av skrålet på en filt vid sidan av.

Förra årets föreställning i Gunnebo

Veckan därpå blir det Gothia cup för Axels LIS -96 med spel på Kvibergs planer och förhoppningsvis finaler på Heden. Vi andra tar en kort Gothiapaus och åker till Astrid Lindgrens värld för att träffa Emil, Pippi, Ronja, Madicken, Karlsson på taket med flera. Ett kärt återbesök för Alva och August och premiär för Gustav och familjen Bergdahl som åker med oss. Ola och Gustav laddade med filmvisning på alv.se igår och det första Gustav sa när han vaknade imorse var att han ville se mer på Emil. Så nu ska alla Astrid-figurerna gås igenom och läras in, underbart!

Emil roar Gustav & Ola med att stoppa huvudet i soppskålen

Veckan därpå är det dags för ännu en fotbollscup för Axel, Dana cup i norra Danmark. Så vi funderar på att ta en dagstripp dit och kolla läget. Vi tar dagen som den kommer och gör det vi känner för, en sund motpol till den uppbokade våren vi har haft.

Sommaren är mer än välkommen
till familjen Karlsson-Larsson!


1 kommentar:

  1. Det är nästa lite overklig känsla att gå på semester och veta att man har många lata och härliga veckor framför sig :)
    Hoppas att jag hittar någon bra aktivitet för dig och mig också :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera