onsdag 20 april 2011

Resfeber

Veckan kryper fram samtidigt som jag börjar känna allt mer tidspress och stress över att NY-väskan inte är packad! Vet inte ens vad jag ska ha med mig!! Jag som alltid i god tid innan gottar mig i att skriva listor, planera och packa i flera omgångar. Nu gjorde jag ett tappert försök igår kväll men tappade fort intresset och la mig i soffan i stället, somnade snart och så var den kvällen över...
Idag MÅSTE jag packa klart! Sandra meddelade att hennes väska endast vägde 7 kg så hon har plats för 16 kg fynd + handbagage. Med tanke på antalet Converse som jag ska köpa så lär jag behöva det utrymmet också, suck... Men det är lyxproblem - om bara ynka två dagar står lilla vi mitt i händelsernas centrum. Kan inte fatta det riktigt och det pirrar gott i magen när jag tänker på det!

En vecka ifrån familjen och oavsett hur kul vi kommer att ha som kommer jag att sakna man och barn. En kladdig puss från lill-Gurra, svettiga segerkramar från August efter fotbollsmatchen, tjejsnack med Alva, gnabbet med Axel och inte att förglömma Olas trygga bamsekramar, tjuvnyp och kärleksfulla pussar.
Men jag har lillbebben i magen med mig och tror mig faktiskt redan ha börjat känna av hans/hennes existens därinne. Det är inte bara det att magen växer utan det kittlar även i magen som av små fjärilsvingar, och det är inte resfeber utan små små bebissparkar tror jag - underbart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar