fredag 15 april 2011

Teknikfreak, eller fientligt?

Jag får ofta höra av min man att jag är teknikfientlig och han säger det gärna med ett ilsket tonfall, som en förolämpning. Till viss del kan jag hålla med, det är väl mest det att jag inte alltid kan se fördelarna med alla teknikprylar. Vår digitala TV-box som har en inspelningsfunktion kunde jag inte se någon som helst fördel med utan sa att "vi kommer ALDRIG att spela in nåt, vi hinner ju knappt titta på TV som det är". Men oj oj oj va jag har fått äta upp det för det är superbra att kunna spela in de program som vi verkligen vill se och sen slippa slötitta på mammor som byter bo eller trasiga människor som inte kan betala sina blancolån...
Och nu har min man tagit tag i en ännu en teknikpryl som jag inte tyckte att vi behövde; en laptop. Men jag vågar inte protestera för vilt för jag misstänker att det kommer att bli en ny favoritpryl i hemmet. Vi har dessutom bestämt att den nya darlingen ska vara barnfri! Den "gamla" harven får flytta upp till barnens övervåning så behöver vi inte slåss om att få spela och betala räkningarna.


"Acer 17,3-tums laptop med grymt grafikkort!" Låter bra :-)


Trevlig helg och ha det skönt i vårsolen! Jag ska på biodejt med August på lördag och på
2-årskalas hos Felix & Ludvig i Grimmered - hurra hurra hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar