torsdag 7 april 2011

Roadtrip Ullared

Om bara två dagar bär det av på tjejernas årliga resa till Ullared och framförallt Gekås! Det blir frukostfika a la knytis på vägen ner. Vi är som ett gäng tanter när vi träffas tidigt på morgonen, i våra fotriktiga skor och picknickkorgar. Men det är lika kul och spännande varje gång :-)  Kompisen Ninni är från just Ullaredstrakten och bannar oss om vi säger att vi ska till Ullared om vi menar Gekås så det gäller att hålla tungan rätt i mun... Jag ska ju till New York snart och där lär det ju bli shoppa av så jag hade tänkt att hålla lite låg profil med shoppingen. Min lista var rätt så kort och bara det "nödvändigaste" som presenter och barnkläder var uppskrivna men så tipsade Jenny om Ullaredsbloggen och vips så var listan utökad avsevärt... Vi får se vad jag får tag på men här är något av det som jag ska leta efter:

Jag är svag för vardagslyx i form av fina förpackningar och ljuva dofter

Min iPhone behöver självklart pimpas :-)

Gurra ska väl också få vara med och sova i Johnys indiantält i sommar?

Efter avslutad shopping brukar vi jämföra kvitton i våde längd och summa. Förra året "vann" jag med Jenny tätt efter. "Men du har ju så många barn" var tjejernas förklaring. Detta året ska jag med nöje överlämna förstaplatsen till någon annan!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar