fredag 1 april 2011

VAB... men sen vuxentid!

Borta bra men jobbet... också bra! Vill inte riktigt sträcka mig till att jobbet är bäst för trots allt så är jag ju en hemmakatt och älskar att hänga i mitt hem med min familj. Men efter två dagars vabbande med en Gustav som varit pigg, men mycket förkyld och kletig i ögonen, så lockade jobbet mycket. Ösregn och ingen möjlighet att leka utomhus fick sätta igång ett kreativt tänkande. Det blev lek med bilar, Luddes gamla garage med helikopterplatta åkte fram, bullbak med playdoo, bokläsning och en del TV-tittande. Det allra skönaste av allt var dock att somna tillsammans vid lunchtid! Jag sov kanske 30 minuter medans Gustav sussade vidare ytterligare två timmar, gottegris!

Frukstund framför Mollyfilmen tillsammans med älskade Bamse.

Idag fick dock lilleman åka till farmor och farfar. Kusin Molly och "kusin" hunden Ville är också där så det var med stor iver som Gurra hetsade oss att äta klart frukosten så att vi kunde åka nån gång: "Jag vill inte äta frukost med er, jag vill bara äta med min farmor!" Sicken total dissning... Men är det till farmors fördel så köper jag det. Ikväll får han i alla fall hänga med sin päron, det är lovat fredagsmys med chips och dip. Och Gustav tyckte att idag så skulle vi dricka vin. En uppmaning som nog Ola inte är sen att följa i alla fall :-)

Imorgon är det älskade mormor som får besök och får stå för lördagsgodiset medans maken och jag åker och ser på Stefan Anderssons Teaterkungen, på Kronhuset. Ska bli en jättekul kväll med god mat och fantastisk underhållning. Skivan går varm både i bilen och hemma och jag älskar redan alla sköna låtar. Visor som berättar historien om Gustaf III på ett mycket fängslande sätt, i allt från moll till tango. August och Alva kan redan texterna och har fått sina favoritlåtar och Gustav försöker sjunga med han också!



På söndag har Ola själv föreslagit en shoppingtur (tycker att vi behöver en ny traktörpanna) och jag är inte sen att hänga på! Så kanske IKEA och några byggvaruhus kan få sig en påhälsning...

Trevlig helg på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar