onsdag 30 mars 2011

Hej hej sommar!

Det inte bara vår i luften, nu tjuvstartar jag även på sommaren! Jag har på sista tiden snöat in på det marina temat med blått, randigt och ledigt. Marinblått är mitt nya svart helt enkelt! Jag längtar till lata dagar vid havet, måsarnas skrik och en billig pocketbok att göra hundöron i. Visst vet jag i mitt stilla sinne att det inte exakt kommer att bli så... men att dagdrömma är ju fritt. På lunchen idag strosade jag iväg för att hitta nåt snyggt som den växande magen kan få plats i. Resultatet blev denna lilla sailorinspirerade klänning:


Gustav har växt ur sin Bamsepyjamas men vill inte lämna ifrån sig den. Jag har nu köpt en ny Bamsetröja som kanske kan få ersätta det gamla urväxta.



"Starke Bamse" är en av favoritfigurerna hemma och kusinen Niklas gamla Bamsebok från sent 70-tal läses flitigt. "Jag kan läsa" hävdar Gustav bestämt när han känner igen figurer, symboler, färger eller bokstäver. Idag hittade han en liten svensk flagga på mjölkpaketet och berättade stolt att det var Sveriges flagga. Och det var allt en stolt mamma och pappa som satt brevid och bara log!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar