onsdag 17 augusti 2011

Filmtajm

Grått, regnigt och blåsigt ute. Vad passar då bättre än att kura i en biosalong eller hemma i TV-soffan? Säga vad man vill om att hösten är tråkig och att alla bara kryper in i sina skal och försvinner. Visst kan det stämma men man kan väl krypa in i värmen tillsammans?? Jag tänker utnyttja mina sista veckor med "bara" fyra stora barn att ta hand om till att ta lite mer hand om mig själv och unna mig ett par timmar i biomörkret. Idag blir det "Bridesmaids" med några tjejer från jobbet. Fyra fyrar fick den av GP (inte illa alls för att vara en chickflick...!) och från alla håll har det hörts lovord som "må-bra-film" och två timmars skrattfest. Det är precis vad jag behöver (eller ja behöver man inte alltid må bra och skratta...?)

Recension kommer...

Sedan ska Gustavs premiär på bio klaras. Det blir Bilar 2 såklart, då vi sedan 1,5 år tillbaka har vi tittat på den första filmen från 2006 och sedan i julas även Bärgarns nya äventyr, om och om igen... Det har köpts saker med Blixten och hans vänner på alla möjliga saker; tallrikar, kläder, väskor, solglasögon, paraply, kepsar, lego, pussel och såklart i form av leksaksbilar från Disney Store på Times Square i New York. Dags att uppdateras på storyn med andra ord. Ska bli intressant att se hur länge Gustav orka sitta i biomörkret bara... Om han blir förstummad av alla intryck eller om han ska fråga om allt han ser. Tänkte ta den i 3D så det ju tänkas att bli en del duckande... :-) GP gav filmen tre fyrar. 

Gustav är Blixten
och jag är hans kompis Sally!


Denna Bilar-tröja inhandlades på Lindex till prinsen idag

Skickar en stor puss, mellan Tora & Gustav
- det är kärlek det!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar