tisdag 16 augusti 2011

Underbara älskade

När jobbet känns tungt, pengarna på kontot är för få och solen inte skiner tillräckligt mycket så försöker jag att rannsaka mig själv; vad är viktigast i mitt liv? Och svaret blir alltid FAMILJEN! Det finns ingen annanstans än med mina nära och kära som jag känner mig mer trygg, älskad och värdefull. Det kan vara smågnabb eller större bråk men genom att prata, prata, prata så löser sig det mesta och jag går på nåt sätt starkare och klokare ur den lilla eller stora krisen. Och allt liksom bara känns ok och inget är omöjligt när de sista orden man hör innan man somnar är "Jag glömde säga att jag älskar dig!" ...

Min underbart fina make som jag älskar över allt annat!


Söta och kloka bonusdottern Alva
eller som hennes kompisar skulle ha sagt "sjukt söt" ...

Gårdagens ultraljud på Östra föregicks av en icke-serviceminded personal i entrén och en timmas väntan... Sen blev det undersökning av överläkaren Lars som försäkrade oss om att det var en stor och fin bäbis med mycket fostervatten att röra sig i. Han uppskattade vikten till ca 2100 g mot det "normala" genonsnittet på dryga 1900 g. En bäbis med tjock mage, korta ben och en trubbig liten näsa som låg på mage med huvudet till höger i magen och de sparkande benen till vänster (oh ja det känns...). Det känns så skönt att veta att Ellen/Olle mår bra därinne men vi håller tummarna för att han/hon inte vill stanna där inne för länge bara :-)

Gustav valde tidning...

Efter Östra begav sig Ola, Alva och Gustav iväg på en shopping-spree till Allum. Det köptes metspö, skol/handväska till Alva och äntligen så hittade hon även ett par snygga och prisvärda grässkor till höstens alla fotbollsmatcher.

Alva var mest nöjd med färgen och pappa med priset...!


Och gissa om jag blev glad och förvånad när dom överraskade mig med en ny hitech plattång (min gamla trampade jag sönder i somras...).

Underbara älskade omtänksamma familj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar