lördag 6 augusti 2011

Sista skälvande dagarna

Så hade fyra veckors semester bara avverkats i ett nafs! Jag har en viss jobbångest inför måndagen (som inte direkt blir bättre av att Ola och barnen har en ledig vecka kvar tillsammans...) men en tröst är att jag om några veckor ska gå hem för att vara föräldraledig! Så det blir en kortare tid på jobbet för att avsluta och lära upp min efterträdare.

Semestern har varit skön men som vanligt för kort. Vi har dock hunnit med en hel del kul:
Pippi, Ronja, Emil, Karlsson på taket, Madicken, Rasmus på luffen, Lotta på Bråkmakargatan och alla dom andra härliga figurerna i Astrid Lindgrens underbara värld. Vi åkte till Småland, Katthult och Vimmerby med familjen Bergdahl och där fanns en lika Astrid-tokig 3-åring som i vår familj. Ina och Gustav frossade i föreställningar, livs levande karaktärer och en och annan karamell.

i Katthult



i Snickarboa

Hos Madicken

Möte med idolen Emil!

Axel spelade Gothia cup på Kvibergs gräsplaner och hans LIS kom tvåa i gruppen men slogs ut av ett lag från Stockholm. Sen drog han till Dana cup i Danmark och vann där sin grupp! Men sen tog det stopp i 16-delsfinalen. Mycket fotboll för vår blivande 15-åring och jag tror att han är rätt så nöjd med det.



Vi andra drog upp till Saltvik, Grebbestad för en vecka av sol, sol, sol och bad, bad, bada. Det var helt ljuvligt för det är ju liksom det som sommaren ska bestå av!

Krabbfiske med kompisen Håkan


Mera sol och salta bad blev det sen i Lysekil på besöket hos grannfamiljen Hansson i Skalhamn. Skaldjursfrossa och en väldigt väldigt sen kväll med gammal nostalgimusik från 80- och 90-talet. En regnig fredag tillbringade vi på Havets Hus i Lysekil och fick se jättehumrar, små hajar, coola plattfiskar och när fiskarna matades så sa Gustav att de hade "fredagsmys". En tur till pappas sommarställe i Lilla Edet resulterade i 10 liter vinbär som i morgon ska bli till saft. Det gäller att ladda förråden inför sommaren ;-) En Saftmaja fick jag också med mig men den funkar inte på vår induktionsspis så det blir en tur till svärmor för att låna spisen och få lite tips och trix.

Nu väntar en sista semestergrill med grannarna! Jag känner att Johny och Jens har startat grillen, ljuva doft...!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar