måndag 8 augusti 2011

Njut av varje minut

Det var en något ensam mamma som drog sig upp ur sängen i morse. Konstigt nog var jag urpigg igår kväll trots ett varmt bad och läsning i sängen så jag somnade sent men fick ändå vackert vakna när klockan ringde kl. 6.00... Men inte nåt ont som inte har nåt gott med sig; det blev faktiskt en skön frukoststund i min ensamhet med en kaffe och fortsatt läsning av den fängslande boken "Jag älskar dig inte" som grannen Johny så omtänksamt kom in med igår. Stark läsning om ett äktenskap som är dåligt och ojämlikt men som där kvinnan ändå inte vill inse och be mannen dra dit pepparn växer...! Får mig att inse vilken guldman jag sitter inne med :-)


Solen sken hemma men halvvägs till stan, i Mölnlycke, fullkomligt öste det ner och jag trodde att jag skulle bli tvungen att tillbringa dagen i bilen, för nåt paraply kunde jag inte hitta... En vacker regnbåge blev dock bara resultatet och jag klarade mig torrskodd till GP-borgen.


Semesterprat med kollegorna, rensning bland alla hundratusen mail som dimpt ner under semestern och en shoppinglunch sen var dagen liksom slut... Fick tag på en Pippi-cardigan till mig, ett par mörka jeans på rean till Gustav och ett par sjyssta grå chinos till August. Drar nu hemåt för att förbereda morgondagens födelsedagsfirande; Axel fyller 15 år och har beställt smörgåstårta med räkor. Det blir en lättgjord variant med Hönökaka som botten, räkost på ett lager och räkröra på det andra. Resten av familjen dimper väl ner framåt kvällningen, dom har tillbringat dagen i blåsiga Halmstad på äventyrslandet, en del karuseller och pooler har avverkats tror jag. Så jag ska njuta av att vara ensam i vårt stora hus en stund. Skämma bort mig med en Hönökaksmacka som TV-middag och lägga upp fötterna. Det är jag värd efter en lång första arbetsdag :-)


Gustav och Sebastian kör Jeep

Daggkåpans alla goa ungar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar