fredag 26 augusti 2011

Första, andra, tredje...

Så var min auktionsoskuld tagen, som Sofia så kul uttrycke det :-) Igår bar det av djupt in i skogarna till lilla Horla och auktionshallen där. Med mig hade jag proffset Sofia som rörde sig vant i lokalen och hejade glatt på de andra besökarna, där här var ju hennes hemmaplan. Jag spanade in några Höganäskrus, en låda med diverse glasprylar och en söt liten allmogebyrå. Första lådan med Höganäskrus började jag buda på men med kroppen full av adrenalin velade jag bort mig i budgivningen och missade ett jättefynd...! Surt som attan men det gick alldeles för fort för mig. Det var i alla fall väldigt underhållande att höra på auktionsförättaren, hur kvick han var med att ropa ut både bud och skämt, alla var halvt elaka och under bältet.

Stig säljer allt från porslinstomtar till gräsklippare och rokokomöbler

Efter några försök att buda blev jag dock varm i kläderna och ropade hem ett pampigt Höganäskrus på 6 liter. Sofia fick med sig en fin gammal kälke och en tavla för bara 20 kr "den bara ropade på mig" sa hon :-) Jag åkte hem i regnet och mörkret med kroppen full av adrenalin och med ett stora leende på läpparna. Hemma bubblade jag ur mig alla upplevelser för Ola som nog inte riktigt fattade hur kul det varit. Till sommaren ska jag nog se till att frälsa honom eller så får det bli en (eller fler...) tripper till Horla i höst!


Auktionsfyndet från Höganäs och kattjejen Noosy

Grannskapets katt Noosy tillbringade sin första natt inne hos oss, sussade en stund hos Alva och var duktig och använde lådan. Sen blev det en skål frukost innan hon glatt studsade ut i trädgården. Känns som att hon var nöjd med upplägget. Hoppas att det kan fortsätta vara så här bra, så att hon vill stanna hos oss. Det är ju inte familjen som väljer katten utan katten som väljer familjen...

I helgen blir det Fotbollens dag för Alva och så tänkte jag ta med Gustav för att kolla på traktorer och äta tunnbröd på hembygdsgården i Rävlanda. Sen fika i Onsala hos familjen Selakovic.

Go fredag på er!

1 kommentar:

  1. Ha ha, vad rolig du är Sara. Det var kul att ha med dig och det vore såklart roligt att gå fler gånger tillsammans. Hojta bara till när du blir sugen på att gå :)

    Ha en finfin fredag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera