onsdag 24 augusti 2011

Längtar och väntar

Imorse var det fjärde sista besöket hos barnmorskan. Det mättes och lyssnades på magen - allt är enligt planen och "normalt". Hjärtljud som till en början var väldigt höga lugnade ner sig något och landade på det brukliga 144 och måttet på magen blir stadigt större. Barnmorskan Birgitta var nöjd med både detta och rapporten från ultraljudet på Östra men ville att vi skulle göra ett nytt tillväxtultraljud om 3-4 veckor. Det har bökats något enormt i magen den sista veckan. Det bankas med både fötter och händer känns det som och det går liksom vågor på magen. Barnen fick i helgen klämma och känna och förundrades över att deras lilla lilla syskon kunde vara så stark och kännas så tydligt genom min mage. En häftig känsla att syskonen fick känna samhörighet med det nya lilla livet! Så nu är det verkligen inte bara jag som längtar och väntar, det börjar bli ytterst verkligt för barnen att väldigt snart kommer bäbisen till oss, det rör sig bara om dryga månaden. När vi firar min och Alvas födelsedag gör vi det som en familj på sju personer, inte sex :-) Gustav kan knappt bärga sig att bli storebror för det är då som ALLT händer; han blir längre, äldre, kan klara av mer saker, får vara uppe längre på kvällen, köra bil och framförallt byta blöja och mysa med lillasyster (för nån bror är det ju INTE enligt honom...)


Sån här liten fågelunge var vår Gustav för 3 år sedan
Lillasyster/bror väger ungefär sådär mycket nu, med 6 veckor kvar i magen!

Något annat som jag längtar efter och ser fram emot är min första auktion som går av stapeln imorgon! Jag åker med auktion- och loppisexperten Sofia, som driver underbara bloggen Hildas hem. Det bär av till Auktionshallen i Horla, mitt i de mörka skogarna...


Sånt här vill jag ropa in, men har ingen plats för det...

Så det får kanske bli såna här små söta saker,
att plantera blommor eller servera sallad i!

Jag återkommer med vilka fynd det blev! Ikväll ska jag dock göra så lite jag bara kan komma undan med. Är sjukt trött efter en natt med en tumlande bäbis i magen och sömn varannan timma...

1 kommentar:

  1. Det ska bli så roligt att få ta med en nybörjare på auktion imorgon ... och få se din fina mage också förstås :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera