måndag 9 maj 2011

21 veckor från nu!

En hormonstinn söndagskväll ledde till en orolig natt. Gustav skulle ligga i vår säng men bökade runt så Ola bar tillbaka honom och då skulle han ha vatten så jag fick gå upp och det tog lång tid innan sömnen infann sig igen och då kom mardrömmarna. Dagens stundande ultraljud spökade och jag var nog mer nervös för det än jag hade trott... I drömmen missade vi tiden och då var det helt för sent att göra det alls, trots tårar och vädjan. Så det var en befrielse att komma till Östras kvinnoklinik med gott om tid idag. Vårvärmen, de gröna träden och lokalerna lockade fram minnen från för 3 år sedan när vi en vacker tisdag i maj åkte in för att välkomna vår Gustav till världen. Men nu skulle vi "bara" få se vårt nya knytte för första gången. Det var en livlig krabat som bökade omkring därinne och det lilla huvudet studsade mot min aorta. Tio fingrar, tio tår, alla organ var väl fungerande och satt där de skulle, ca 16 cm lång en bäbis helt "utan anmärkning" och med alla förutsättningar för en fortsatt bra graviditet, så skönt att höra! Profilen liknade Gustavs med en lite framträdande överläpp, knubbig liten näsa och fin huvudform. Beräknat förlossningsdatum flyttades till 10 oktober så nu håller jag tummarna för att jag har en liten kotte att fira min 34.e födelsedag med :-)

Min älskade unge

2 kommentarer:

  1. Så spännande, Sara! Kul att allt gick så bra också. Visst är det typiskt att man alltid ska drömma så konstigt natten innan man ska göra viktiga saker :)

    Jag önskar dig en fortsatt fin kväll!
    Kram Sofia

    SvaraRadera
  2. Vilken liten sötnos han/hon är! Åh, så spännnade!

    Kramar

    SvaraRadera