torsdag 19 maj 2011

Loppisletande

Lördagar är den stora loppisdagen och nu på lördag var Pingskyrkans Second Hand i Kungälv inbokad med bästaste Jossan. Men tyvärr krockade denna hedersstund med handboll och fotboll. Så istället blir det match mellan Härrydas flickor -98 och IK Zenith i Torslanda, samling redan kl. 9.00.... Vi får verkligen hoppas på härligt väder så att det blir ett par sköna timmar på Hisingen.

gp.se hittade jag lite bilder från ett underbart funkishus och fick inspiration till vårt hem. Där kommer loppisfyndandet in igen för jag är inte så förtjust i nya prydnadssaker som ska ställas på speciella hyllor och sen dammas i tid och otid. Jag älskar däremot gamla saker som har en historia, ett förflutet och som är unika. Vårt vardagsrum är för tillfället inrett i vita och gråa toner med detaljer i petrol och turkost. Så nu har jag en idé om att skapa ett stilleben på TV-bänken, i min absoluta favoritfärg turkost. 


Nåt sånt här kanske?

I sommar hänger jag med loppis- och auktionsexperten Sofia på nya jaktmarker i Västergötlands inland. Sofias hem är så där underbart fräscht och mysigt som jag skulle vilja ha det, en perfekt kombination av gammalt och nytt, men mest gamla saker som inte går att köpa på IKEA eller Lagerhaus. Men med barn i huset så är det svårt att få kuddarna att ligga så där snyggt eller ha filtarna nonchalant hängande över soffan, allt används när vi mysar... Men det är ju i och för sig det som är poängen, att man ska bo i hemmet och att alla i familjen ska tycka att det är bekvämt och mysigt. Så jag kämpar på för att få det så där mysigt som jag vill ha det :-)


Sofias mys- och läshörn som jag är så avundsjuk på!
Bild tagen från hennes blogg Hildas hem


1 kommentar:

  1. Kära nån. Nu gör du mig generad igen med dina fina ord, Sara :)

    Jag hoppas verkligen att det blir en bra auktion när du följer med. Du vet jag springer på många, många ... och det ger inte resultat varje gång. Man jag hoppas verkligen att det blir en fin auktion som vi hamnar på :)

    Kram Sofia

    SvaraRadera