torsdag 5 maj 2011

Sköna killar

Med fyra barn i familjen är det inte tråkig eller lugn stund. Jag minns knappt när jag var uttråkad sist! Aldrig behöver jag fundera på vad jag ska göra på kvällen eller helgen. Vi trodde ett tag att söndagen var obokad men så får vi reda på att Axel har hemmamatch med samling redan 11.30... Förhoppningsvis tar han bussen dit och vi möter upp vid matchstart. För matchen vill jag inte missa; det är riktigt snygg fotboll de 15-åriga killarna visar upp. Jag måste säga att jag är imponerad!

Igår var det August nya lag Landvetter IS -01:or som fullkomligt krossade Azalea BK med 7-1! Målet släppte August in tidigt i matchen men sedan hade han inget att göra resten av tiden "Jag blev knappt varm!"



Idag är det Alvas Härryda IF -98 som möter Rannebergens IF hemma på Assmundsvallen. Vi klär på oss varmt och hoppas på vinst för tjejerna för huu va kallt det var när solen gick ner bakom träden igår kväll!

Gustav har blandade känslor inför det här med fotbollsmatcher. Han klagar högljutt när vi efter middagen ska klä på oss för att åka iväg. Men väl på plan är det väldigt kul att agera Messi, dribbla boll, springa längs kantlinjen och klappa händerna när det blir mål. Så vi får väl se om det blir en fotbollsspelare av honom eller om han fick blodad tand när vi var på betesläpp i Sätila och vill bli bonde istället...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar