tisdag 17 maj 2011

Baka baka liten kaka

Jag älskar att baka och greja i köket men allt som oftast faller jag in i gamla vanor. Bakar samma bröd med grahamsmjöl, havregryn och sirap eller samma gamla äpplepaj med smuldeg av smör och havregryn och äppleklyftor rullade i kanel. Ibland överraskar jag dock mig själv (och familjen...!) med att testa nåt nytt och det sista experimentet var en chokladtårta med hallon- och nougatmousse till Augusts 10-årskalas. Det såg ut att bli ett totalt misslyckande då jag inte följde något regelrätt recept utan improviserade vilt... Men resultatet blev magiskt! Till och med Gustav som inte är någon tårtkille mumsade i sig och beställde en likadan tårta till sitt kalas, så på söndag morgon står jag väl i köket och svär igen...

En som ääälskar allt sött....!

Mitt mål är att bli lite mer "äventyrlig" i köket, testa nytt och inte falla i gamla vanor. Jag har dock varken tid eller ork att testa för omständliga recept så nu har jag anmält mig till att bli Arlas testpilot och testa deras nya Kesella med hallon eller rabarbersmak. Känns som en hit i sommarens desserter eller hur? Bli en testpilot själv eller så får du komma till familjen Karlssons altan i sommar och bli bjuden på nåt annat än äppelpaj!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar