tisdag 7 juni 2011

Blixtar & dunder - magiska under?

Lediga varma dagar skvallrade om hur underbart Sverige kan vara på sommaren och jag ÄLSKAR det!! Skrota runt i trädgården och pilla med lite allt möjligt, ta ett dopp i iskalla poolen, tjata på ungarna att dom ska torka av sig innan dom går in och inte lägga rena handdukar överallt... ;-) Såna dagar har jag haft och jag njöt lika mycket av dom som jag hade ångest för att jobba igen. Vad är ett grått kontor med lite halvsega kunder mot ett sprudlande hus och glad familj?? Inte mycket...!


Helgen innehöll en uppesittarkväll med grannarna och min allt större mage avhandlades flera gånger. Grannen Jessica tog till det gamla tricket med hårstrå och vigselring för att spå könet på bäbisen i magen. Hon sa sig ha haft rätt alla gånger hon gjort det och denna gång var det helt tydligt en bra snurr på ringen och det betyder då en tjej. Ola skrattade högt åt vårt hokus-pokus men tror också på en tjej så vi får se vad som dyker upp (ut...) i oktober. Gustav har tydligt förklarat för sin mormor att nån lillebror vill han INTE ha, "det är Ellen i mammas mage". Ingen press från honom alls alltså...
Det absolut sista 3-årskalaset gick även av stapeln, för tjejgänget och deras härliga ungar. Det busades i vattenspridaren och lektes med bilar, cyklar och i sandlådan. Sju mycket blöta, sandiga och nöjda barn med andra ord, kul!


Långledigheten avslutades med dunder och brak! Klockan 1 väcktes alla i familjen (utom tonåringen Axel...) av blixtar och dunder oavbrutet i säkert 20 minuter. Alva mådde illa av den kvalmiga värmen, August trodde klockan ringde när den pep till efter att strömmen kommit tillbaka, gick därmed upp och bäddade sängen! Gustav kom in och lade sig tätt intill och höll handen hela natten. Så det var inte många timmars sömn för oss i natt....

Luften skälver fortfarande härhemma, det är några ynka skoldagar kvar och barnen kan inte förstå hur dom ska få dom att gå...! Sen väntar veckors ledigt, inget sommarjobb (ska väl få lockat 15-åringen med lite extra fickpengar om han klipper gräset, tvättar bilarna och städar), bara fotboll, fiske och bad. Jag är så avundsjuk så att jag kan dö men ska verkligen se till att försöka utnyttja mina 4 semesterveckor på bästa sätt, genom att göra så lite som möjligt, bara njuta!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar