söndag 19 juni 2011

Jag - en hemmakatt

Regn, blåst och alldeles för få plusgrader - det är i vanliga fall inte något jag förknippar med en bra helg. Denna helgen har dock varit just så, men det har gjort att jag fått ladda batterierna genom att pyssla hemma, eller ja "boa mig" som maken skulle säga. Jag lider inte nämnvärt över att gå upp tidigt (har till och med varit uppe frivilligt innan Gustav vaknat). I lördags njöt jag av några tysta timmar i köket, bakade nyttiga fiberlimpor med filmjölk, bikarbonat och mycket sirap :-) samt tog en promenad i de få strålarna som solen gav ifrån sig denna helgen. Jag drog lite ogräs i en rabatt, handlade sallads- och kryddfrön och slog till med att baka kanelbullar på tidiga kvällen.

Ogräsblommor fick ny plats i badrummet

Att få greja med händerna är som terapi för mig så jag har njutit varje minut i både kök och trädgård. Att Ola sedan bjöd på trerätters med löjromstoast, grillwokade grönsaker och jordgubbar med chokladsås satte liksom pricken över i! Då måste jag säga att jag saknade ett fylligt rödvin...

Två underbara ungar som också laddar mina batterier

Ett projekt som legat läänge var ett tyg från IKEA som jag tänkt att sy ett påslakan av till Gustav, men som inte riktigt räckte till. Nu fick jag snott ihop en gardin och kuddfodral istället. Så skönt att i min ensamhet kl. 8.30 söndag morgon få vara kreativ, och i fred...!

Gustav älskar redan sin nya kudde :-)


Kusintjejer: Alva, Julia Molly & Maria
firar Marias 4-årsdag

Gustav och jag på ett regnigt Landevi.
Vi ser när Axel hjälper P-95 vinner över Götaolm, med 6-0!

Det finns inget dåligt väder - bara för stora förhoppningar och planer!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar