fredag 3 juni 2011

Koppla av och koppla bort

Yes!! Så kom då solen som vi bleka nordbor så hett har längtat efter! Gårdagen var grå och blåsig men är man ledig så är man utomhus, så är det bara. August tog med kompisen Adam på fiskepremiär i Björksjön, några timmar senare kom de hem, genomblöta och kalla men entausiastiska över att det nappade friskt och att de faktiskt fick upp en liten fisk. Ola, Axel och jag drog igång med att förbereda ihopbyggnaden av friggeboden som har legat på hög under en presenning i snart ett år... och Gustavs lilla bord fick sista lagret med färg inför söndagens kalas.




När solen tittade fram på eftermiddagen grillade vi en underbar entrecote, wokade grönsaker på grillen och fullkomligt mölade i oss, lovely! Det blev ingen sovstund i solstolen utan istället lyckades jag lura till mig 1,5 timma i sängen, hur skönt är det inte med en middagslur?!

Om några ynka timmar möter jag upp familjen för en dag i Slottskogen, det blir sushi, hamburgare och mjukglass samt fotboll för barnen och ryggläge för mig :-)

Ha en skön långledighet!

1 kommentar:

  1. Så himla härligt och energigivande foto! Ha en fortsatt härlig helg, du med! Kram

    SvaraRadera