onsdag 1 juni 2011

Långledigt

En av 2011:s få lediga långhelger står för dörren och jag säger "äntligen!" Maj månad är för barnfamiljer (och säkert många andra också) en välbokad månad. För vår del har det varit såväl handbolls- som fotbollscuper och matcher, klassträffar, dagisfester, jobbevenemang och mycket som hänt på jobbet. Allt har gått rätt så hårt åt på min kropp och själ och helgens firande av bröllopsdagen var mycket välbehövlig. Äntligen fick jag tid att vara med Ola, lugnt kolla i Skövdes alla butiker, slappa i varmvattenspool, hänga i bastun och sen till och med njuta av att kolla på Manchester - Barcelona i hotellsängen. Jag kände hur kroppen långsamt slappnade av och blev gamla vanliga Sara. En avkopplande helg med många hysteriska skratt tillsammans med maken. Det är ju så här roligt vi faktiskt har det tillsammans! Inte att förglömma i hetsen med alla måsten och aktiviteter.

Puss min älskade fina make!

Så nu när lediga torsdagen kommer så ska vi göra INGENTING!! Nja så blir det nog inte men vi ska i alla fall mest skrota runt hemma, pilla med trädgården, kolla om friggeboden går att sätta ihop igen, sola och grilla på kvällen. Lilla livet i magen har protesterat på mammas vilda framfart och det känns inget vidare med dessa onda protester... Så att somna i solen blir mitt mål för den långlediga helgen!

Vackra syrener från trädgården

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar