torsdag 30 juni 2011

Små stunder av lycka

Med ömma skoskavsfötter pallrade jag mig idag in till Nordstan för att leta efter Astrid Lindgrens-böcker till Gustav. Kände att jag ville ge honom allt det magiska i bokform, inte bara via film. Men det visade sig vara svårare än jag trott att hitta Astrid-böcker för lite mindre barn. De flesta av klassikerna Emil, Ronja, Pippi, Lotta på Bråkmakargatan, Madicken och Karlsson på taket var för äldre barn med mycket text och lite bilder. Det jag sökte skulle ju vara precis tvärtom... Men en Emil- och en Pippibok blev det i alla fall och åh va Gustav blev lycklig över böckerna! Så nu har vi redan läst dom tre gånger...


Gustavs senaste favoritböcker
och det blev även en mammafavorit av Viveca Lärn!

Dom senaste dagarnas gassande sol gjort oss väldigt sugna på att bara vara ute. Och poolen på altanen i all ära men naturen är ändå bäst! Så idag tog vi med oss middagsmaten ut till sjön, fiskespön och kaffetermosen. Det blev en härlig eftermiddag/kväll och killarna fick faktiskt napp! Ett par små abborrar drog dom upp men Gustav kunde inte riktigt köpa att "Axel fick napp". Axel som är en stor kille har väl inte napp...?!

Kroken har fastnat...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar