onsdag 29 juni 2011

Smaskens..!

Att äta lunch ute såna här dagar ger ju bara mersmak... Idag tog Ola och jag en lunchlåda från Saluhallen och satte oss vid kanalen i solgasset. Sen slank det mer en mjukglass av bara farten. Jag spanade in att dom hade svenska jordgubbar på Kungstorget för bara 20 kr men jag glömde att köpa med mig en låda till kontoret... Det hade varit perfekt som energikick nu på eftermiddagen.

Sommarens guld!

Denna tårta är med kolasås och vaniljyoghurt,
och avnjöts på midsommarafton, så god!

Glass i all ära men just nu är det faktiskt frukt och bär som smäller högre. Gärna ihopmixade till en kall smoothie. Vet inte om det är värmen eller att jag är gravid som gör att jag är så sugen på frukt & bär. Ikväll ska jag mixa ihop Kesella hallon med frysta hallon och florsocker till en förhoppningsvis härlig snabbvariant av glass. Ska sedan avnjutas i solen på altanen efter ett dopp i den nu mycket behagliga poolen (över 22 grader!)


1 kommentar:

  1. Det är underbart att sommaren kommit på besök. Smoothies gör vi varje dag här hemma. Så smidigt och såååå gott! din blandning med kesella verkar väldigt gott :)

    Hoppas att du får en fortsatt härlig dag!
    Kram Sofia

    SvaraRadera