onsdag 9 mars 2011

Aprilväder.. i mars!

Så var jag då optimistisk och tog på mig den korta vårskinnjackan i morse. Visserligen med en stor och varm halsduk men den står ju inte emot det vinterväder som just nu dundrar in över oss. Med en förkylning i kroppen och alldeles för lite kläder så blir det till att stanna inne på lunchen med den medhavda lammgrytan. Kvällens hett efterlängtade träning ligger också i farozonen, att träna med halsont är ju något jag predikat för barnen att man INTE ska göra så jag får väl lyda mitt eget råd här...


Ja vintern är vacker
men det är våren också och ombyte förnöjer!

Halva veckan gjord men fortfarande ett berg av smutsiga kläder i tvättstugan. Hur mycket tvätt kan sex personer uppbringa på fyra dagar?? Men efter tvätt så kanske man kan lägga undan termobyxor, vinterjackor och skidhandskar, eller...? Satsar på att det är vår till helgen, då ska jag ut i trädgården och börja städa undan vintern där; granris från julpyntet, gamla nyårsraketer och trasiga leksaker som gömt sig under snön.
Snart blir det det uppdatering av maskinparken i sandlådan.
En sån här traktor med släp ska Gustav få när har lämnat sina nappar
till kaninerna på Liseberg.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar