fredag 25 mars 2011

En månad till påsk!

När påsken kommer då finns det ingen återvändo för våren, så känner jag det. Lite ironiskt då att påsken kommer väldigt sent i år, är det ett tecken på att även våren blir sen...? Nu när vi behöver den som mest efter en lång och kall vargavinter. Jag kommer att fira påsken i New York och missar äggmålning, påskbrasan vid Assmundsvallen, att få måla barnen till påskkäringar och all god mat som sill, Jansson och kanske en äggost. Men jag tänker inte missa att påskpynta för det kan man göra tidigt för att få njuta av lite glada färger, ett ris som kanske visar lite gröna skira blad. Och så gissar jag att barnen tar hem den del pyssel från skola och dagis i form av äggkartonger, flirtkulor och fjädrar. En av mina favorittuppar är från Portugal, ingen påsktupp men så vacker i sina härliga färger.


Annars hade jag tänkt att uppdatera min påskpyntssamling med att vinna några läckra gula kycklingar från kompisen Sofias fina blogg Hildas hem



Skön helg på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar