fredag 11 mars 2011

Lilla lessna gubben

Dagen började inte på det allra soligaste humöret för vår lilleman idag. Han snyftade fram krokodiltårar vid frukostbordet och skulle inte ha nån frukost utan gick fram och tillbaka till sitt rum för att "bli glad igen". Väl i bilen så var humöret lite bättre och han pratade glatt om ditten och datten. Framme på dagis så upptäckte han att varken Torills eller Karins bil var där och då brast det totalt. Han ville INTE gå till dagis utan var på väg att vända i dörren. Vikarien som var där idag är tyvärr inte hans favorit, trots att hon är snäll och söt så det var droppen för unge herr Karlsson. Ett utbrott utan dess like trots att jag lirkade och fjäskade. Det hela slutade med att jag fick gå och fröken fick låsa dörren för att han inte skulle springa efter... Åh va det skar i mitt mammahjärta!! Ola rådde mig dock att inte ringa och kolla läget "vad hjälper det dig om du får höra att han fortfarande är lessen och arg?". Suck... Så nu längtar jag så att jag kan dö efter min älskade prins och hoppas att han mår bättre så vi får ha fredagsmys i soffan med "godiiis och sips" och titta på "killarna som kör tåget" (= På Spåret).  Alva tar med sig August och de två Kajsorna från klassen och går på Träffpunkten. En hektiskt middagstimma ska alltså följas av en luuugn kväll, hoppas jag...

Min älskade prins!

Imorgon kommer tjejgänget på symöte med mat och Melodifestivalen, åh va jag längtar efter girlsen!
Trevlig helg på er alla!


Fina Ellan kommer för att handarbeta :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar