tisdag 29 mars 2011

Väntan och längtan


Efter att Gustav hostat och snörvlat ett par dagar gick vi båda som i lite av ett vakuum och bestämde oss för att stanna hemma på veckans första dag. Det blev en välbehövlig vila i soffan och en uppmuntrande fika på Hagabullen hos faster Yvonne samt Axel och Jennifer, som gör sin sista praovecka där.


Lite manligt sjuk sådär...

När Ola kommit hem från jobbet tog vi premiärturen i vår nya bil! Som brukligt när vi köpet nyt bil så blev det en ren nöjestripp, som avslutades med glassköp på Triumfglass i Partille. En kul Hallon och saltlakrits blev det för mig: sicken perfekt kombination, jag är såld!

Och det är inte bara förkylning och gravidhormoner som sänkt oss utan vädret såklart... Jag försöker till varje pris att inte vara typisk svensk och klaga på vädret men det går ju inte! Ena dagen strålande sol som till och med värmer och andra dagen snökaos med flingor stora som köttbullar. Till och med Gustav reagerar över det konstiga vädret och var genuint lycklig när han igår efter lunch upptäckte att all snön på altanen var borta. Han ville ut på en gång, cyklade, grävde i sandlådan, spelade bandy med mig och glömde helt av den rinnande näsan!




Lugnet före stormen i söndags.
Senare var allt täckt i vitt fluff...

Måste bara dela med mig av förra veckans mest lyckliga kille;
Gustav på Våffeldagen.
Men det är nog grädden som är det godaste dock...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar