torsdag 10 mars 2011

Atcho, prosit...

Vädret utanför och förkylningen i kroppen vittnar om vinter, men i almanackan ser det ut att gå mot vår. Vädret är det enda som det pratas om just nu, det påverkar ALLT! Hur vi klär oss, planerar våra inköp, bestämmer aktiviteter för helgen, bokar vår semesterresa (få är väl lika sugna på snön som solen just nu?) och framförallt vilket humör vi är på. Jag försöker dock att inte lägga allt för mycket energi på att irritera mig över vädret, det går ju liksom inte att göra något åt. Våra små utemonster August och Gustav verkar inte ledsna över att det snöar mer utan tog igår eftermiddag tillfället i akt att bygga en liten snögubbe. Gustav döpte den snabbt till favoritfiguren Pingu. Jag misstänker att den inte står kvar när vi kommer hem ikväll, regn och plusgrader har nog gjort att Pingu har halkat ner i rabatten...

Stolta snögubbsbyggare, och Pingu!



Ikväll blir det en kväll hemma. Ola ska träna innebandy och Axel fotboll. Vi andra ska nog se till att bara softa och ha det gött. Inga läxor, inga träningar och inga måsten! Jo jag "måste" nog börja sticka på en mössa till Jessica, hon har köpt ett läckert rosa garn som hon vill ha en mössa av. Ge mig två eller tre kvällar så är jag klar!

Världens sötaste kulturkille




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar