onsdag 23 mars 2011

Lösgodislycka

Vem har sagt att man inte kan köpa sig lycka? Om en liten påse lösgodis är vardagslycka så är jag mer än lycklig just nu :-) Jag fick ett sådant sug efter just lösgodis igår när jag var och klippte mig. En påse med blandade godsaker: lakrits, choklad, syrligt och lite sött. Så idag efter lunchen gav jag helt enkelt efter för mina begär. Det är ju en av fördelarna med att vara gravid, det är liksom ok att göra sånt :-) Jag kompletterade mitt inköp av mjölk och bananer med en döskalle hallon-lakrits, grön fisk, surt rosa band, en röd och en brun (cola) Ferrari och två salta lakritsmärken. Det var inte många godisar men jag kan väl säga som så att jag är inte så godissugen längre... Men det var så värt den lätta känslan av illamående jag har nu för att få frossa lite!

Lycka...?

För att lätta lite på det dåliga samvetet kunde jag ju ha tränat ikväll. Ett step-pass var inbokat men kropp och själ sade bestämt nej. Den sista tidens händelser med inköp av bil, trixande med trasig tvättmaskin och framförallt turbulensen i Augusts klass som lett till många samtal, funderingar och lessna miner gjorde att tid och ork inte räckte till. Jag blir hemma idag för att samla krafter, Ola tar med sig Axel för att hämta vår nya tvättmaskin. Kanske kan kvällens höjdpunkt bli att få tvätta?

Trots allt så skiner i alla fall vårsolen och halva veckan är gjord. Jag ser fram emot helgen då det vankas tjejträff på barnmarknaden i Kungsbacka och sedan lunch hos Ninni. Kvällen avslutas hos lillasyster Emma och sambo Mattias i Nödinge. Storasyster Anna med familj möter också upp. Hämtmat, ungar och prat i överflöd lär det bli.

Mina älskade systrar Anna & Emma,
samt kompisen Linda på vår bröllopsdag 29 maj 2010

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar