tisdag 1 mars 2011

Packa & planera

Fyra dagars semester kräver en hel del planering. I alla fall om man är sex personer som ska ha både kläder, mat och andra "nödvändiga" prylar. Jag är ju något av ett kontrollfreak men försöker att inte lägga för mycket tid på att planera utan ta det som det kommer, med fyra barn så blir det sällan som man planerat ändå! Helgen gick ju åt till att förbereda kläder och mat så igår tog vi en mellandag och fikade hemma hos Olas föräldrar istället. Gustav hade nämligen lurat sig hem från dagis med faster Lillan för han "ville vara hos sin farmor"... Sådan dupör han är den lille mannen :-)


Mammas sötgöte!

En snabb middag och snabba kvällsrutiner för Gurra sen var det soffan ett par timmar. Stickningen riktigt ropade på mig och vips så hade jag gjort klart Alvas torgvantar! Dom blev väldigt bra och Ola var imponerad av min egenhändiga "ritning". Stickor och garn åker med till Branäs, tänkte fördriva tiden i bilen med att börja på en vårmössa till Gustav sen får jag ge mig på lite större utmaningar men till det får jag nog ta hjälp av svärmor.

Alvas nya torgvantar som ska värma
mellan jacka och skidhandskar.


1 kommentar:

  1. Torgvantar är ett måste för att inte få snö och kyla mellan vantar och jacka :)

    Ha en riktigt härlig semester!
    Kram Sofia

    SvaraRadera