torsdag 24 mars 2011

Fint väder - nya kläder

"Flyg, nyckelpiga flyg! Så blir det vackert väder och vi får nya kläder!" Så ska man säga när man har fångat en nyckelpiga på fingret och vill få den att flyga genom att lyfta den mot himlen. I dom allra flesta fall flyger faktiskt den lilla krabaten men om det där med vädret och kläderna stämmer kan man ju bara hoppas på :-)
I alla fall så måste jag säga att det oerhört sköna (om än lite blåsiga) vårvädret verkligen lockar fram suget efter nya kläder. Just nu känns det dock lite vanskligt att köpa nytt när man inte vet hur kroppen ser ut om några månader... Men klänningar och tunikor är ett säkert kort, så när lönen landat på kontot imorgon tror jag att det blir en tripp till H&M för att kolla efter kanske denna söta och somriga klänning. Den funkar ju som tunika med leggings nu i vår.




Jag hade ju tänkt att hålla på mig gällande shopping tills dess att vi åker till New York om mindre än en månad. Men barnmarknaden i Kungsbacka i helgen och tjejtruppen till Gekås om 2 veckor gör att den planen spricker. Kanske ska jag se till att bara göra verkliga fynd och inte vara den som "vinner" med högsta summan på kvittot denna gången i alla fall.... "Men du har ju flest barn" brukar kompisarna försvara mina långa kvitton. Och det är ju just där min svaga punkt ligger; att jag inte kan låta bli att handla till barnen... Det blir liksom mer ok att spendera om det inte är på en själv. Är det så?

Om jag ändå ska till H&M imorgon kommer jag nog att falla till föga och köpa detta coola linne till Gustav. Jag är ju svag för både Barbapappa och turkost så vad gör man?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar